Zdravé vaření

 

Chceme – li něco ve svém životě změnit, nejdříve musíme začít vždy u sebe. Nejdůležitější je být upřímní sami k sobě, vzít odpovědnost za své zdraví do svých rukou. To, co se nám právě děje, není náhoda. Položme si otázku, co nám tato situace chce říci. Kam nás vede. Co nás chce naučit.

    A tak si na chvilku sedněte, naučte se naslouchat vašemu tělu, a je dobré pamatovat si informace, které nechcete slyšet. Je dobré je otevřít a pročistit energii. Jakmile si nesete v sobě zátěž, kterou přehlížíte, děláte, že není, pak ona s vámi pracuje, i když to tolik nevnímáte. Zátěž se může za delší dobu projevit vnitřním neklidem, somatickými potížemi, bolestí hlavy, zad, vysokým krevním tlakem, až po těžká onemocnění jako je diabetes, rakovina, deprese…

Jedním z řešení,  jak své tělo uzdravovat,  je vysílat svým buňkám  v těle lásku. A to může být i formou zdravého vaření. Pokud vám dělá dobře zdravé jídlo, děláte nenápadně dobře i své psychice.

Strava umí energii brát, ale i dávat. Jak se cítíte po nedělním obědě, kdy máte knedlo – vepřo –zelo ? Dovolte mi, abych odpověděla za vás. Nejste schopni rychlé mentální výkonnosti, jste ospalí, a tak i podle toho vypadá odpolední práce. Vím to z vlastní zkušenosti. Já dříve jedla pravou českou kuchyni, milovala jsem uzeniny, tučná jídla, po kterých mi bylo těžko, po nedělním obědě bych nejraději šla spát, o únavě raději ani nepíši. Dovršila jsem na svých krásných 98 kg. Pořád jsem se utěšovala, že začnu jíst jinak, zlom však nastal, až když jsem se nevešla do žádného oblečení.  Zkuste si koupit na tuto velikost XXL  oblečení, horko, těžko, jej budete shánět. Zlom nastal, když jsem šla na maturitní ples, celý maturák jsem seděla za stolem a styděla se za svá kila. Změnila jsem svůj pohled na život a uvědomila si, čím sytím své tělo. Dnes vážím 59 kg, cítím se dobře a to jak po psychické stránce, tak i po fyzické.

Zamyslete  se, co vám dělá dobře, jak se cítíte a naopak co vám dobře nedělá. Při jídle vnímejte nejenom to, že jíte zdravou potravinu s celou řadou výživných látek, ale přijímejte energii z přírody.

Zkuste si v dnešní uspěchané době, v době supermarketů, které vám šetří  čas,nepotřebujete se zajímat o to, jak se potraviny  vyrábí co se do nich přidává. Zkuste upéct chleba, naložit kvašenou zeleninu. Veďte sami sebe, a tím i okolí ke skromnosti, pokoře, nebojte se některé věci postrádat. Zkrátka nedělat mrtvého brouka, ale vědět, čím vším zatěžujeme planetu.

Držím Vám všem palce a věřím, že to dokážete. Martina

 

KUSKUS

Obsahuje:

Voda, bílkoviny, tuk, sacharidy, vláknina, železo, vápník, hořčík, fosfor, draslík, sodík, mangan, měď, zinek, selen, omega 3, omega 6 kyseliny, vitamin B, E, K, lutein, kyselina listová a kyselina pantothenová

STÉVIE

Obsahuje:

Glykosid (sladká látka), oligosacharidy, xantofylu, betakaroten, bílkoviny, éterické oleje, vlákninu, chlorofyl, draslík, vápník, fosfor, železo, chrom, kobalt, mangan, magnézium, zinek, křemík, selen, vitamíny A, B1, B2, B3, C, D, E, K a P

CIZRNA

Obsahuje:

Voda, bílkoviny, tuk, sacharidy, vláknina, draslík, vápník, hořčík, zinek, fosfor, sodík, železo, měď, mangan, selen, vitamíny A, B, C, E, K, kyselina listová, kyselina pantotenová, omega3 a omega6 mastné nenasycené kyseliny a betakaroten

SÓJA

Obsahuje:

Voda, bílkoviny, tuk, sacharidy, vláknina, draslík, vápník, hořčík, zinek, fosfor, sodík, železo, měď, mangan, selen, vitamíny A, B, C, E, K, kyselina listová, kyselina pantotenová, omega3 a omega6 mastné nenasycené kyseliny a betakaroten

OVESNÉ VLOČKY

Obsahují:

Bílkoviny, sacharidy, tuk, vlákninu, vápník, sodík, fosfor, železo, draslík, meď, mangan, hořčík, zinek, vitamíny B, E a K, kyselinu pantoténová a kyselinu listovou

POHANKA

Obsahuje:

Voda, bílkoviny, sacharidy, tuky, draslík, fosfor, železo, hořčík, vápník, vlákninu, mangan, sodík, selen, zinek, měď, vitamin B a kyselinu pantotenovou

 

JÁHLY

Obsahují:

Voda, tuk, bílkoviny, sacharidy, draslík, fosfor, železo, vláknina, vápník, měď, mangan, magnézium, sodík, selen, zinek, vitaminy B, E, K a kyselinu listovou.

LNĚNÁ SEMÍNKA

Obsahují:

Vodu, tuk, bílkoviny, sacharidy, vlákninu, železo, vápník, hořčík, fosfor, draslík, sodík, lutein, zinek, měď, mangan, selen, omega 3 a omega 6 mastné nenasycené kyseliny, vitamíny B, C, E, K, kyselinu pantotenovou a kyselinu listovou

 

SLUNEČNICOVÁ SEMÍNKA

Obsahují:

vitaminy E, B1, B5, vápník, mangan, selen,měď, železo hořčík, fosfor, antioxidanty, esenciální mastné kyseliny,bílkoviny ,kyselinu linolovou

 

SEZAMOVÁ SEMÍNKA

Obsahují:

Vlákninu, bílkoviny, sacharidy, tuk, vodu, vápník, železo, hořčík, měď, draslík, fosfor, mangan, selen, zinek, sodík, omega 3, omega 6 mastné nenasycené kyseliny, vitamin A, B, kyselina listová a kyselina pantothenová

 

CHIA SEMÍNKA

Obsahují:

Bílkoviny, tuk, sacharidy, vláknina, vápník, sodík, zinek, fosfor, mangan, omega 3 kyseliny a omega 6 kyseliny, vitaminy B a C

 

DÝŇOVÁ SEMÍNKA

Obsahují:

Voda, bílkoviny, tuk, sacharidy, železo, vápník, hořčík, fosfor, draslík, sodík, zinek, mangan, měď, omega 3 a omega 6 mastné nenasycené kyseliny, vitamíny A, B, C, kyselina pantotenová a kyselina listová

 
 

 

Kontakt

FIT OÁZA MARTINA s.r.o. Kaznějov 566,
Kaznějov 331 51
fit-oaza@email.cz
Bc.Martina Jílková 704 797 360
objednávky a info 704 796 765
IČO: 06208797
Bankovní spojení : 103330002/5500
fit-oaza@email.cz